Annons:
Etikettverkstaden
Läst 2882 ggr
sissie
2012-03-01 00:45

Sökes: Reparationshandbok på nätet

Är det någon som vet någon bra sida med reparationsmanualer på nätet?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Moonwing
2012-03-11 21:06
#1

Vi har inte hittat någon gratissida än..-med med servicemanualer

(har en "Servicemanual 1983 för 305/350" plus en vi beställde själva för dryga tusenlappen för 5,0 l motorer, med kanonbra sidor-men på engelska..)

.. men en annan bra sida är ;

Hansenkatalogen.se

(där kan man skriva reg.nr..-som på mekonomen, fast för  amerikanska bilar)

tex skriv; "REG NR"

-så kommer det upp;

  • Bilmärke:-

  • År:1983

  • Modell:Pontiac Firebird / Trans Am (III

  • Motor:V8 305 5,0 L 4 fat. (VIN H)

  • Bränsle:-

  • Chassi nr.:AN35H5DB275402

  • Effekt (kW):110

  • Växellåda:Automat

  • Växellåda:-

  • Vikt:-

  • Body type:-

  • Ny motor:-

  • Information:Kupé

  • Transm. spec.:-

  • Cylinderdiameter och slaglängd:Nej

  • Däck dim.:-

  • Manuf. år:Nej

  • :Nej

  • Hjulbas:-

  • Drivlina:2WD

  • ABS:Nej

  • A / C:Nej

  • Effekt st.:Nej

  • Bruttovikt:211 0

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

  / Wingen

Mona22
2012-03-11 21:28
#2

#1 beror på hur gammal bilen är. Både våran och svärfars finns inte med, 71 och 68a.

sissie
2012-03-12 00:04
#3

Jag har kollat hos Hansen men de har ingen literatur till min bil.

Jag har dock fått tag på Hayes bok - inget vidare - och även hittat Pontiacs servicehandbok för verkstäder. Chilton fick vi med bilen när vi köpte den.

Men jag skulle vilja hitta även en på nätet också, om det nu finns.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

2 loud
2012-03-12 08:57
#4

ska du ha en ANVÄNDBAR literatur till din bil ska den komma från tillverkaren av bilen ,,  www.ebay.com är här en guldgruva    ,  har du en gång blädrat i en orginal shop manual  kommer du inse att  CHILTON , HANYES böckerna  bara duger till att använda som maskeringsmaterial när du lackbättrar

även WWW.AMAZON.COM kan man hitta bra böcker på ,, DOCK bör man vara lite kall och ta den långsammaste frakten  ,, DÅ blir det en billig bok  ( 1/3 av samma bok i sverige )   en annan sak att uppmärksamma är att  böcker  verkar vara tull och momsfritt

http://kent.hortlund.se/ är en svensk aktör där du finner mycket , han har dessutom många beganade böcker  dock som vanligt i sverige brukar kostnaden vara hög

ang fria manualer på näter  är det dagsfärsk information ,  funkar ena dagen för att vara borta nästa gång  ,, men OFTA kommer man vääääldigt långt med vår älskade  GOOGLE

jag har bl.a en digital version av firebird /camaro 1988 shop manual l som jag säljer

En sida bättre än hansen är www.rockauto.com  , hansenkatalogen är dåligt uppdaterad och många ggr pekar den fel

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

sissie
2012-03-12 09:05
#5

Det var många ställen det. Glad Jag har en original GM-bok som är röd och silver. Det står service manual på den. Men det är väl inte den som du menar "shop"?

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

2 loud
2012-03-12 10:07
#6

service eller shop manual brukar vara samma .. dom har ingen konsekvent "namnsättning" utan verkar variera lite mellan åren ,,, en BIBEL runt 2000 sidor brukar det vara  med ALLT ALLT ALLT  du kan tänkas vilja veta om din bil

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

Annons:
sissie
2012-03-12 10:08
#7

Då är det nog den jag har hemma. Ska se om jag kan fixa en bild på den.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: