Annons:
Etikettverkstaden
Läst 1304 ggr
sissie
2012-03-12 09:10

Byta vacuumslangar

Det sitter en hel del vacuumslangar under huven. Jag tänkte byta dem mot nya, då de säkert suttit där i 20 år. Det lär ju inte vara så svårt att byta ut dem. Har både slang och specialtång för att kapa slangar rakt.

Min fråga är dock, måste det vara exakt rätt längd på varje enskild slang, eller kan man göra dem korta eller längre?

Det är ett par slangar som jag skulle vilja göra lite längre för de ligger "ivägen" och nästan i kontakt med varmare delar. Vill ju inte att de ska smälta.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Mona22
2012-03-12 09:41
#1

Vi har inte märkt något problem när vi gjort våra längre, hade problem med för korta.

sissie
2012-03-12 09:56
#2

Jag har funderat på om det skulle göra någon skillnad om de blev längre. Jag kan inte komma på något som skulle påverkas negativt. Men man vill ju ta det säkra före det osäkra.

Men eftersom du har förlängt dem så kanske jag kan göra det också.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

2 loud
2012-03-12 09:58
#3

Det är dom här gångerna som man plötsligt börjar förstå varför man skulle spenderat mera tid i skolan , allt handlar om naturlagar  och vaccum har samma form av egenskaper som övertryck ,,,  mäter du ett vaccum eller över tryck är det SAMMA inom det slutena området

dvs  om du förlänger eller förkortar en vaccumslang spelar ingen roll , du får tänka som så att massan innuti slangen "sitter ihop"  som ett långt snöre , drar det 1mm i början av slangen så  drar det homongent i EN del oxå 1 mm på andra sidan av slangen  dvs  det spalar ingen roll om du kortar eller förlänger slangen inom rimliga mängder

och smälter ,,, då har du valt fel material (plast) en riktig GUMMISLANG smälter aldrig  ,, ligger den mot tex ett grenrör torkar den ur och pulvriseras ..

När du ska välja vaccumslangar så ska du eftersträva att hitta en slang med tjocka väggar  , det finns bl.a en slang som visserligen är lite dyrare men som i gengäld kommer hålla blien ut och dessutom hålla tätt hela vägen och det är en slang man brukar använda till dieselpumpar/injektorer

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

2 loud
2012-03-12 10:02
#4

Det är dom här gångerna som man plötsligt börjar förstå varför man skulle spenderat mera tid i skolan , allt handlar om naturlagar  och vaccum har samma form av egenskaper som övertryck ,,,  mäter du ett vaccum eller övertryck är det SAMMA inom det slutena området

dvs  om du förlänger eller förkortar en vaccumslang spelar ingen roll , du får tänka som så att massan innuti slangen "sitter ihop"  som ett långt snöre , drar det 1mm i början av slangen så  drar det homongent i EN del oxå 1 mm på andra sidan av slangen  dvs  det spelar ingen roll om du kortar eller förlänger slangen inom rimliga mängder

och smälter ,,, då har du valt fel material (plast) en riktig GUMMISLANG smälter aldrig  ,, ligger den mot tex ett grenrör torkar den ur och pulvriseras ..

När du ska välja vaccumslangar så ska du eftersträva att hitta en slang med tjocka väggar  , det finns bl.a en slang som visserligen är lite dyrare men som i gengäld kommer hålla bilen ut och dessutom hålla tätt hela vägen och det är en slang man brukar använda till dieselpumpar/injektorer

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

sissie
2012-03-12 10:07
#5

Tack 2 loud. Jag var inne på de tankarna också när det gällde hur vacuumet fungerade.

Tänkte inte på att gummi smälter ju inte, fel av mig.Skäms

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

2 loud
2012-03-12 21:57
#6

…… JAG HAR NÅTT I HUVET MEN KAN INTE KOMMA PÅ VAD ……….

VACCUM  !!!

OBS OBS OBS  SKÄMT SKÄMT SKÄMT OBS OBS OBS

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

Annons:
sissie
2012-03-13 00:34
#7

*hahaha*Skrattande

…men om man har vacuum i huvudet så är det ju sannerligen tomt.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: