Annons:
Etikettroute-66-övrigt
Läst 2613 ggr
Moonwing
2012-03-09, 00:02

Efterlysning!

Jag "efterlyser" en bil, jag såg på nätet..

-en El camino Ranchero, pärlan stod i Borensberg då-killen var tom villig å byta bort henne emot nåt åkbart volvoaktigt..Förvånad

Den var årsmodell typ -80..det var 5;7 l dieselmotor i, bilen såg vit ut-men var reggad lj.blå(tror jag)

Vet"..-att den hade AOR som första reg-bokstäver..men kom inte ihåg resten..det är modellen med enkal lysen(utan en massa tjafs på)

Blev naturligvis sjuk..-så jag missade den bilen, kanske har någon tagit hand om henne å gett henne en ärbar begravning eller ett ärbart liv..Skrattande

Har haft en sparad bild på annonsen(finns jue inte så många såna bilar,eller?)..men var?Skäms

..Nåja, skulle någon komma på nåt så..Flört

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

Annons:
2 loud
2012-03-10, 01:16

du efterlyser en ChevroletFord ,,   en bil som TUR är aldrig har tillverkats

Chevrolet EL CAMINO

Ford RANCHERO

Så bestäm dig nu ,,, vilken var det ?

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

Moonwing
2012-03-10, 14:51

Ojsan!..

"På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan."

-så du kallar mig idiot?

..jag gillar inte din ton-hade jag varit Sajtvärd, här hade jag bett dig hålla en bättre stil....tänk OM du skriver fel!..NÅGON GÅNG?Förvånad (vettetikett gäller väl här med?)

Elcamino tilverkades -59 å uppåt..

Ford Ranchero tilverkades -57 å uppåt

(alltså inget med radhus i)

Alltså söker jag en El Camino!!!!!!!!!!Flört

(jag kan jue inte redigera texten..härinne-det får du be sajtvärd/medarbetare om-om det nu stör så förbenat)

"Inom en människa av ljus, finns det ljus...När hon inte lyser, råder mörker."             (Evangelium enligt Thomas, 24)

/ Wingen

2 loud
2012-03-10, 21:35

Min eftertext är inget speciellt riktat till dig  utan mest bara en "sanning"   jam menar inte på nått sätt att uppröra dig utan snarare en möjlighet att HJÄLPA dig  men ska jag ÖVERHUVDTAGET kunna göra det så måste du delge RÄTT information  annars är det ingen idé

om du nu är så himla kunnig runt el camino  och ranchero så är det  för mig höjt i mystikens dunkel  hur du kan efterlysa en el camino ranchero ??

om du vill ha ett råd på vägen så håll dig till första delen av detta ,, dvs Chevrolet  El camino

är det SPECEFIKT just den el caminon du vill ha eller " duger" det med en "fin" el camino ??  om det är så  ,, vad har du för krav på den ? den finns/fanns ju med olika Motorer och växellådor   eller är det bara 454 ss som är intressant ?

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

sissie
2012-03-10, 22:41

Ok, nu tar vi det från början. Det är lätt att skriva fel, och ni hamnade nog på fel fot med varandra. Obestämd

Det var en annons som fanns på Blocket med en specifik bil. Och den bilen vill TS gärna hitta för den var intressant.

Så nu fortsätter vi utan hela ord i versaler, tack.Glad

#2 Du hade de tre bokstäverna på nummerplåten. Har du provat att söka på fordonsförfrågan på Transportstyrelsen? Visserligen blir det ju 999 olika kombinationer att leta på, men det kanske går.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Moonwing
2012-03-11, 12:50

No hard feelings..här inte..Flört-man kan ju bli trött när folk hänger upp sig på en felskrivning, ..Foten i munnen

Jomen vi har försökt sitta å knappa in AOR 101,AOR 102..(har kommit till 200)Tungan ute

-vet att det är svårt å hitta en gammal bil, men jag tänkte..när ja ändå var här..det finns jue inget att förlora!Skrattande

Grejjen med bilen är att den härligt nog hade diesel-tänkte använda den som bruksbil(har travhästar)

-det går ju att lyfta in en annan motor (måste man förmodligen)..alla våra bilar har vi så gott som använt dagligen, min man hade en El camino(precis när vi möttes), -70; talare en SS faktiskt med sidepipes, headers å Holly, med camper.. men det är ju snart 25 år sen..-den bygdes om till targa i STHLM..

Det är väl kul med motor, men jag måste jue tänka lite ekonomiskt, styrka viktigare för mig+flak(som man kan slänga skitiga grejjer på)

..sen är ju åkcomforten ojämförbar hos jänkare, bra när man drar hästar med..Flört

/ Wingen

sissie
2012-03-11, 12:54

Hoppas du hittar den. Borde ju gå eftersom du har bokstäverna att gå på. Annat vore det ju om du bara hade en bokstav. Hugaligen så många det blir att tugga sig igenom.

Jag håller ögonen öppna om jag ser något som kan likna din beskrivning.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Moonwing
2012-03-11, 13:01

Va sjysst!Tungan ute

..ja får ni syn på nåt "åbäcke" (helst diesel -finns; -80-83, eftersom vi är lite månskensbönder) -som går att fixa till, så pm;a gärna!..vad glad jag blir..SkämsGlad

/ Wingen

Leo
2012-03-22, 22:17

Finns det ingen el camino klubb på nätet som har ett register över bilarna med regnr bla , det har jag för mig att Capriceklubben hade

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Moonwing
2012-03-23, 00:20

Hmm.mer än jag vet, men ett bra tips..skall försöka titta på fejjan, kanske hittar jag något där..Flört

/ Wingen

2 loud
2012-03-26, 10:54

http://www.caprice.se/community/

är vad du söker .. dock kan jag påpeka att dom årsmodellerna du efterlyser med Diesel har en konverterad bensinmotor på 5.7 liter  (350) och den är ett enda stort MISSTAG  ,, om den brukar man säga att har du en gång fått igång den så ska man aldrig stänga av den (för då får man inte igång den igen )

förvisso en viss överdrift men inte såååå himla långt från sanningen   så tipset är att byta ut mot en modernare motor ,  6.2 eller ännu hellre  GM´s 6.5 är bättre motorer  fast vill du BÅDE ha kakan och behålla den så köper du en duramax diesel  på 6.6 L (sitter bla i silverado 2500 HD )  . den motorn är ENORMT trevlig och  är en motor byggd av ISUZU  (som Gm äger )

När "pimp my ride" bygge en "miljöbil" i califonien så använde dom just denna i en impala SS  1965 ,, dom stoppade på turbo på den och avlutade det hela med att köra den på strippen mot en lamborgina diablo … resultatet av detta race är nästan pinsamt ,,, när väl LAMBORGININ  letade sig över mållinjen satt pimp my ride grabbarna som kört den  och blossade på ANDRA jointen ,,

Impalan med duramax dieseln  blev overhört poteniell och jag vill minnas att dom plockade ut 800 hk

har själv kört just en crewcab 2500 HD  utrustad med denna maskin , den var effekthöjd med en digital trimdosa  och skulle enligt speccarna ge ytterligare  100 Hk ,,  den gick som en tvåtaktscross ,, upp till 2500 Rpm vad den helt "död" men vid 2500 Rpm så  FULLKOMMLIGT EXPLODERAR motorn och det bara blixtrar till så slår den i nästa växel vid 3000 Rpm och nästa och nästa och …    det var BRUTALT att känna en så tung bil slungas iväg på detta sätt  och så fingrade man runt på färddatorn och tittade på   genomsnitts  förbrukningen  och fick ytterligare en spark i magen då man inser att denna fullkomligt underbara maskin levererar detta enorma kraft  för en insats av 0.7L diesel  per mill

Moonwing
2012-03-26, 13:29

Tack för länken..

Ahhh..du gillar jue egentligen kraften i dieseln..(visste väl de´)Oskyldig

…varför inte köpa en Hummer-motor..direkt? (7,5l)Tyst…eller kan det bero på att sverige är så kallt att man använder eter, å på å sätt kraschar dieselmotorerna..

..ett exempel på "Oldsmobile-Europa-konvertering" (Teknikens värld nr 7 1979)

"1978 kom man på en smidig V8(5,7l) 1979 sitter den i sammanlagt 19 GM-modeller inklusive 2 Cadillac.

Nu kompletterades programmet med en helt ny 4,3l;s diesel, även den avsedd för ett mer europeiskt bilformat-en diesel för " kräset folk"-lika fin å jämn tomgång som hos en V8…kompletterades denna med en femväxlad  manuell låda fick man acceptera vad 90 hk gav."

-man måste ju titta på hästkraft-antal,den "5,7 l" (eg.4,3l) utvecklar 90hk-som sitter i oldsen =rasmotorn..

..är det den "riktiga" 5,7l utvecklar den 125 hk..-sitter i Caddyn..eller?

Apropå 6,2l var även den exprimentmotor (är inte den borrad till 6,5?)..har hört de gick till 10 000 mil, sen rasade de..

"Från slutet av 1970-talet och in i de tidiga 80-talet sålde Oldsmobile den mest populära bilen i Amerika: det Cutlass. Åringar var på en försäljning rulle, det verkade ingenting skulle kunna stoppa divisionen.

Sedan kom Oldsmobile dieslar, och stoppa är precis vad de gjorde bäst. Istället för att utforma en ny serie dieselmotorer från scratch, bestämde GM att basera sin nya diesel V8 arkitektur på befintliga bensin Oldsmobile 5,7-liters V8-talet.

Naturligtvis ändringarna var omfattande för att hantera 22.5:1 kompressionsförhållande dieseldrift-mycket tjockare järn-block, nya topplock, förstärkt nedre delen, men det var ändå en rad ändringar snarare än en ren ark design.

Strax efter 5,7-liters diesel V8 debuterade i Oldsmobile full storlek 88 och 98 modeller (under 1978), började motorerna riva själva från varandra. Det extrema ömtålighet var trots det faktum att 5,7-liters diesel alternativet kostar mellan $ 800 och $ 1000 extra per bil och bara gjort en ynklig 120 hk och en snål £ 220-ft av topp vridmoment vid 1600 rpm.

Kort sagt var dessa motorer hemskt. Men 4,3-liters version av diesel V8 var ännu sämre betygsatt på endast 90 hk, var det något sätt ännu mer bräcklig. De diesel V8: or (och en kortlivad diesel V6) så småningom erbjöds under större delen av Oldsmobile linjen och spridning andra fordonskategorier divisionerna också.

Och när motorerna oundvikligen blåste upp, skulle bilar som de var i huvudet antingen en tidig död i ett skrotupplag eller ha en mer rimlig kraftverk bytte i.

Källa;
Read more: 10 Cars That Damaged GM's Reputation (With Video) - Popular Mechanics

/ Wingen

Moonwing
2012-03-26, 14:06

hittade lite på wiki..Tungan ute-om nån inte orkar kolla själver..Flört

"1920-1939 Winton 201-A (industrimotor, förvärvade via GM: s 1930 köp av Winton Motor och Electro-Motive)

1938-1966 EMD 567 (industrimotor)

1938-1980 GM Diesel Series 71 (numera mer känd som en Detroit Diesel produkt)

1945-1965 GM Diesel serie 110

1950-1955 GM Diesel serie 511957

1990-talet GM Diesel Series 53

1960 av 1970-talet GMC Toro-Flow (härledd från GMC V6)

1960-1980 GM Diesel Series 149 (numera mer känd som en Detroit Diesel produkt)

1965-1980-talet EMD 645 (industrimotor)1974-nuvarande Detroit Diesel Series 92

1977-1985 Oldsmobile Diesel

1981-2000 Detroit Diesel V8

1984-nuvarande EMD 710 (industrimotor)

1980-Present Detroit Diesel Series 60

1988-nuvarande Isuzu Circle L (marknadsförs som EcoTec DTi, förvärvade via GM: s 2003 övertagande av DMAX)

1996-nuvarande 2-liters DOHC (marknadsförs som ECOTEC DTI, Ecotec DI)

1998-nuvarande EMD 265 (industrimotor)

2000-nuvarande DMAX Duramax V8 (förvärvat via GM: s 2003 övertagande av DMAX)

2002-nuvarande DMAX V6 (förvärvat via GM: s 2003 övertagande av DMAX)

Källa;http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_GM_engines

/ Wingen

Upp till toppen
Annons: