5-7 juli POWER BIG MEET 2012
Lika bra att boka in dessa datum i kalendern redan nu.
En av världens största bilträffar och definitivt Sveriges största bilträff äger rum den 5-7 juli.
och Faktum är att det är VÄRLDENS största Usabilsträff
Plats? Västerås förstås.
Vill man se många bilar så är det lördagen som gäller. Då sker också prisutdelningen för massor av klasser som man kan tävla i.
Det är solsken beställt till denna helg.
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!
Jag kommer att åka dit och tillbringa delar av min tid i Trans Am-klubbens egen fålla. Det ska bli kul att få träffa klubbkompisarna.

Detta är ju årets höjdpunkt och man kan inte missa det. Det är ju så underbart att gå runt i solen och kolla på alla vackra bilar på johannisberg.
Vi bor ju dessutom i gurkstaden västerås så man måste ju dit
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus
Då får vi försöka samla ihop alla som är här på sajten så att vi kan träffas på en bestämd plats vid en bestämd tidpunkt någon eller nägra av dagarna.

Tycker jag låter som en jättebra idé.

Hade jättegårna åkt dit, men gubben är inte alls intresserad. Och åka själv är inte så kul.

#5 ovanligt med killar som inte är intresserad av bilar. Du får övertala honom
När det börjar närma sig så kan du ju sätta ut en "Efterlysning" på ressällskap. Det finns säkert någon som bor nära dig som du kan få följa med.

Jo men han föredrar trimmade svenssonbilar som rakt fram racing. :) han gillar inte amerikanska muskler. och känner inte nån som ska upp i nykert tillstånd.

740 tje… uff känns inge roligt att behöva kalla någon det ,, kan ni inte vara vänliga att åtmisntånde skriva ut erat förnamn i den texten du kan få i botten av dina inlägg ?
jo man gillar han rakfram racing men inte med amerikanska bilar förstår jag att han inte vill dit ,, väldigt få bilar orkar stå emot cubic inches under sånna förhållanden jag tror helt enkelt att han inte vill bli påmind om detta
På mantorp för ett gäng år sedan hade dom en uppvisning med en porsche 911 turbo och en 12 sekunders bil
(har för mig det var en camaro )
uppvisningen var gjord som så att camaron stod vid Startgranen och väntade medans porschen kom körandes innefrån depån i 100 Kmh ,, när startlinjen var passerad fällde porschen fullt och camaron startade ,,, efter 402 meter var CAMARON först in i mål
Och detta med en 12 sekunders bil (dvs en bil som klarar av att köra strippens 402 meter med en tid mellan 12.00 sek till 12.99 sekunder )
att åka med i en en 12 sekunders bil för "normala" månniskor att "skita knäck" i månader , man kan göra det klassiska testet att lägga 100 lapp på instrumetbrädan framför passageraren och berätta för denna att den kan få den om dom tar den under acceleraton .. låt mig säga "många har försökt ,,, FÅ har lyckats
och en 12 sekunders bil är inte speciellt märkvärdig bland usa bilar .. det rullar "massor" med riktiga 9 sekunders bilar på gatorna och den djävligaste jag känner till är en 7 sekunders bil
dvs SJU sekunder innan den passerat 402 meter från stillastående ,, vissa saker GÅR INTE att beskriva utan MÅSTE upplevas för att du ska kunna förstå och ens med den erfarenheten är det lätt att fatta ..
om man nu skulle ta nått från detta översexualiserade samhälle och beskriva det med så blir det nog nått i stil med
"den ultimata maximerade ändlösa orgasmen"
dvs en sak som heller inte går att rättvisst beskriva med ord
jag sod nere vid vipläktaren på mantorp när norska Liv bjärstad körde sin 5.45 repa med sin top fuel dragster
trots att jag stod rakt bakom och tittade så han inte hjärnan med att bearbeta vad ögonen sände för information ,,, det sa bara "PANG" och så var hon i mål
WELL .. vart i landet bor du ? du kan ju som sagt lägga ut en efterlysning på "passagerarplats" till västerås ,, det brukar inte vara så svårt bara man letar
Gubben smörjer du med ett flak öl och en bibba med olästa spoilernytt (bilsport) går han inte med på det så lovar du honom en sexlös månad och så får du gladeligen åka till gurkstan ;-)
personligen brukar jag TYVÄRR undvika den träffen ,, det blir en sån himla kalabalik , köer längre usama bin ladens skägg raggare överallt ,, eller röttare sagt REDLÖST BERUSADE raggare i massor ,, jag har ingenting emot "raggare" däremot det här "drägget" man knappt kan se fram eller bak på och som konstant har en promillegrad av 6 % dom har ingenting med våran bilhobby att göra men följer per automatik dessa träffar som adam i eva
Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)
På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

Håller med dig om drägget. De har ju också en förmåga och förstöra för alla andra.
ja vi brukade ju åka till Säve när de var streetrace där. gubben har ju en trimmad saab 9000 med 450hk i. Han har kört en tolva som snabbast. Men spinner mest, får en bort spinnet så kan han ju få ner tiden ytterligare.
Snabbaste bilen jag kört i jänkeväg är ju GTX,en i mitt inlägg. Sen har han som äger den en till GTX som är ännu kvickare.
Jag bor i Dalsland. :)
/Hanna
Så du har kört själv också? Kul att tjejer håller sig framme.

På tal om raktfram racin så såg jag ett amerikanskt test för några år sedan där dom skulle kolla hur fort en cadillac 70 med 500 motor kunde gå så dom tog en sliten cadillac och strippade den ner till ramen och la dit ett provisoriskt golv och en stol och den tog strippen på ca 14 s ochdet var en standard motor
Leo värd på Motorcykel i fokus
Det gick rätt fort med en standard med andra ord.

Ja jag älskar och köra. :) Slöa bilar är dock inge för mig, vill ha krut i dom. :)
/
En raketbil med andra ord.

#7..ja, herregud!..vad skall man säga..utgår ifrån att du aldrig suttit i/på nåt annat än en bil..eh,eh..
..sjysst att du lagt till"..Skämt.."-i din signatur i alla fall..en del är jue dyslektiker med flit vettu´..
Näemen visst finns "motorintresserad ungdom"(vanliga hemmapappor som har roligt en helg), även överförfriskade.. de finns även bland "blöjraggarna".
..när de började köra "Drag" på Mantorp , var inte motorvägen färdigbyggd emellan Mantorp å Linköping..-då kördes det istället "promillerace" på natten -den var nämligen tom då....tror det var..-76..
(har en saab 9000 själv, vad är det för fel på dem!?)
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen

#9 - Eller så skriver du bara numret på inlägget du ska svara på, istället för personens namn. Ska alla kalla varandra vid förnamn kommer det bli förvirrande tillslut. T.ex som ditt inlägg var nummer #9.
# 18, # 9 Jag tror också det blir rörigt om man bara kör med namn. Använder man kommentarens nummer så är det också lättare att se vilken kommentar man svara på. Ibland så skriver man ju flera i samma tråd.
Snart så smäller det här i stan. Några dagar kvar.
För er som inte kommer till Västerås och Power Meet så kan ni hålla er aujor på 021media.se @ Car Events Nya bilder och uppdateringar alla dagarna.
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek
Jag ska dit på lördagen. KOmmer att hålla till i Trans AM klubbens fålla till stor del. Så ni som vill träffa mig hittar mig säkrast där.
Får se om jag tar mig in till flygfältet i år. Tyvärr så missar jag årets finbils cruising, gifter mig när den startar kl. 17 på fredag men kommer finnas på plats efter gatorna under kvällen med kameran i högsta hugg
Mvh: Andréas "Bubben" Sandberg | 021media.se - Västerås hetaste nyhetsbilder | En blogg om min vardag, med psykisk ohälsa - Bubben´s | Forza Grönvitt 100% kärlek

#22 Grattis i förskott! Vi hade också tänkt gifta om oss då (firar 6år som gifta exakt den dagen) men vi kommer åka i finbilscruisingen istället .
hoppas bara man kan få ordning på bilen ,remskivan till vattenpumpen sitter inte bra…
#9. 12s för en framhjulsdriven bil är inte dåligt .