Någon åttiotals blåmetallic, den skall dock slipas plåtren nästa helg, kommer bli mattsvart i sommar för att sedan lackas på "riktigt" till vintern.
Samtidigt kommer motorn att lyftas ur för kam byte då den kammen som sitter i drar från 3500 rpm till 7000 rpm, lite väl häftigt tycker jag, dock kommer antagligen JET gå i kk om jag bara kan sänka förbrukningen med 30 - 40% :)
Snygg gillar moparbilar skarpt. Utöver kammen kolla förgasaren . En kompis hade samma strul med en Cheva 327 men bytte bara bort holleyn mot en quadrajet sen började bilen bli användbar.
Tackar Leo, kör med en edelbrock 600 just nu, har provat med lite olika nålar och fjädrar men det har inte blivit någon större skillnad, men det är absolut ett råd jag kommer ha i bakhuvudet..
Historien bakom bilvalet är rätt kul, började när jag som 12-13 åring smet in på filmen vanishing point hemma i byn, blev helt föräslkad i den vite challengern, när jag fick körkort så blev det rallystukad amazon, men 1980 så fick jag tag i en mustang mach1 -69, i mitt tycke en bland de snyggaste mussarna som gjorts om man bara räknar de "vanliga" mussarna, bytte den mot en camaro -68:a cab, en mycket rolig bil med en råpreppad 327:a och manuell låda, efter det blev det lite bågar för att sedan bli barnvagn och familj, -06 var jag på en firma och leverarade grejor och inne i lokalen stod det en blå challenger, pratade lite med snubben som hade firman och det visade sig att de skulle fixa den för besiktnigen och sedan skulle den säljas, tre timmar senare var jag med en challenger :) Och allt enbart för jag aldrig riktigt skakat av mig den där förälskelsen från tidigt sjuttiotal...
Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.