Annons:
Etikettbilar-i-bild
Läst 2898 ggr
[Mustangcab]
7/10/13, 12:23 AM

Världens fulaste bilar

Alla är inte amerikanska men en del är det. Vilka kan du? Själv kunde jag 10/12 det som retar mig är att jag trodde på en och röstade på en annas som visade sig vara rätt. Så egentligen var det väl 11😂
http://www.expressen.se/motor/test-kanner-du-igen-varldens-fulaste-bilar/

Annons:
sjohansson95
7/10/13, 11:34 PM
#1

Själv kunde jag bara 8/12 men är inte så haj på andra bilar en amerikanare och volvo :P

Leo
7/11/13, 7:18 PM
#2

11 av 12

Leo värd på Motorcykel i fokus 

sissie
7/12/13, 11:00 PM
#3

10 av 12. Missade på Pontiacen!!! Fy skäms på mig.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

sjöholm i hålan
7/13/13, 11:35 AM
#4

JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA !! Fick alla 12 rätt :-) :-)

sjöholm i hålan
7/13/13, 11:37 AM
#5

Den enda jag tvekade på var Edseln………….. Men såg emblemet på fenan

sissie
7/13/13, 6:02 PM
#6

Grattis!  Det är inte alltid så lätt att ha alla rätt.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
sjöholm i hålan
7/13/13, 7:15 PM
#7

Hej Sissie

Njaaa skämmas borde jag isåfall ;-)

Gubben är gammal och jag har hållt på sen ca 1977 med att sälja/köpa

gamla skitbilar och "något bättre" bilar :-) Sen att jag har mer "Engelskt" i blodet än Amerikanskt gör det än mer imponerande hahaha…Skämt åsido , har ju umgåtts med bilfolk i alla led ..Alltifrån sönderfnasade amazoner och nerraggade Kapitäner till RR/Bentleyåka/ägande och däremellan lite "ragg" i Jönköping under tidigt 1980tal ..Och jag tror inte kidsen har hälften så kul . Våra första bilar 1977-80 kostade allt mellan 400:- till hisnande 40 000:- :-) Och vi hade hur kul som helst vad som kördes och åktes … Men kidsen idag får tyvärr för mycket från våra sk. livestyleprogram och reportage..Är du 19 år och inte kör Porsche Boxter eller BMW X5a kanske FaF trimmad japan då är du inte ett dugg.Känner till fall där förtvivlade föräldrar hjälpt sina tellningar till billån på både 100-200 000 :- Då är dom inte ens 20 fyllda !! Men sen idag har det nästan blivit fantasipriser på jänkarna ….Gamla Chevor för 90 000:- som är vrak ..Jag köpte första jänk Barracuda -64 med 273 och manuell låda i mint condition för 15 000 :- 1980 eller 81 …För ett par år sen köpte jag tillbaka bilen , penselmålad , söndersliten inredning kass motor utan grill och framlampor för ……………..45 000 :- !!!!!!!!

johanH
7/18/13, 11:20 PM
#8

Väldigt konstigt att snyggingar som 1960 Plymouth Fury och Edsel var med på listan när humer inte är med….

[Mustangcab]
7/18/13, 11:22 PM
#9

Tyckte också att det var konstigt att en del bilar fanns med där öht. Det finns ju fulare.

sjöholm i hålan
7/19/13, 9:05 AM
#10

Sitter nu på jobb och spanar ut … Kommer en av anställda stolt som f****n och skryter…"Jäklar va fräck bil jag köpt" ……Hmmmmm En Nissan Juke ……Öhhhh…. Det är nog det fulaste jag sett i bilväg …döp om den till Nissan Pjuke ;-) När det blivit såna tider att en av bilarna jag avskydde mest när den kom , Volvo 760 (1982) att jag nu tycker den är rena skönheten eller när jag var 18 och ville ha en Ferrari Dino , men polarna retade mej att "det är ingen riktig Ferrari" sen var den för dyr (ca 50-60 000 !!!!!!!!) och avskydde Amazonerna !! Idag tycker jag Amazonen är den vackraste standardvolvon ….Sen P1800an är ju en skönhet …Men ang. fult igår , idag och imorgon..Man ser hur man vänjer sej ..MEN hoppas av hela mitt hjärta att jag aldrig aldrig aldrig kommer att tycka Nissan (P) Juke är vacker ;-) …Tyckte SAAB 900 var grotesk när den kom och det dröjde ända till 1990 tills jag satt i en sån….Nästan påtvingat(hyrbil i panik) och……..blev frälst !!! Hur skön och avslappnande att köra men ändå riktigt bra resurser (900 T16) Det slutade med att jag faktiskt avverkat 4 stycken 900 samt två 9000 ..Min morfar köpte när jag var 6 år en bil jag än idag tycker är ful , Austin Maxi 1750 !Fabriksny och gubben var stolt..men tog över 1 månad innan jag åkte med den :-) Ang. Edsel …. är ju enligt mej en riktigt vacker bil ..att någon kan rösta den som fulast bil,njaa..Men bara att tänka på sej själv..När den kom ansåg allt och alla att den var ful..Idag nära på en  stilikon :-) och ang fuljänk….. Har en granne som har en Cadillac Eldorado …… allt allt allt är fel ;-) Den är helvit (bil , vinyltak och inrede) paddat vinyltak (usch) fejkinsläpp fejkekerfälgar(kapslar) och  storleken !! Mindre än en Volvo 740 !! Jaaasåklart jag pratar en 1982-84 usch…är nog bland det fulaste i jänkeväg jag sett…. Ok..Plocka bort vinyltak , allt fejk(luftintag , kapslar) så tror jag den hade sett trevlig ut… Usch finns mycket skriva om vad som är snyggt , fult vackert och avskyndsvärt..

[Mustangcab]
7/19/13, 1:24 PM
#11

Det var väl inget fel på SAAB 900. Jag köpte min första 1981 en EMS, sen blev det en 8-ventilers turbo och därefter en 16 ventilers turbo. Därefter så kom mina 9000 och så småningom 9-5.

sjöholm i hålan
7/19/13, 4:38 PM
#12

#11 Njaa då tyckte jag 900an var ful , speciellt om det var en bajsbrun 900 GL :-) Men ok , 3 dörrar 900 Turbo i nån mörk metallic och vinge var helt ok .. Men idag gillar jag absolut 900an 1978-93 ! En -83a 900 Turbo 45A (Silvermetallic/Ljusbåmetallic med creme skinn) hade inte gjort ont idag , men hur vanliga ?? Joodå också haft en flock SAABar ..Köpte faktiskt en 9/5a efter en 9000 CDE MEN….det blev snabbt byte tillbaka till en 9000 CDE igen .. Upplevde 9/5an som en trång bil…Men utseendemässigt är den trevlig

[Mustangcab]
7/20/13, 4:05 PM
#13

# 12 Min första 9-5 var en Sedan och den var trång då jag inte kunde ta bort hatthyllan. Jag var så van att ha kombikupé i 9000. Men å andra sidan så var det V6 under huven. När jag skulle byta till en kombi ringde jag land och rike runt för att hitta en V6 till och fann en som hade gått 3.500 mil och som bara var  1 år. Det var SAAB själva som  hade haft den på fabriken😃

Annons:
sjöholm i hålan
7/20/13, 8:11 PM
#14

#13 Jaadu det var faktiskt en sån jag hade , men en sedan 9/5 Griffin .. Men saknade rymden från 9000 CD/E så den hade jag bara en vecka… Men kände också en sak fattades i både den och 9000 ….. SAAB ….. :-) Ingen känsla av SAAB , joo absolut trevliga men känslan som en riktig SAAB har fanns/finns inte … Enligt mej är sista SAABen en 900 1978-93 eller 99an och 90an … 90an är ingen vacker bil heller, den platsar för det diskussionen börjar och handlar om….. Ful ….. 99 front , ok , men smälla på en 900 sedan bakände :-) njaa…men var ju för att få samma körkänsla som 900an..

[Mustangcab]
7/20/13, 9:41 PM
#15

Min var en Arc med träinläggningar😃och ventilerade säten fram.

sjöholm i hålan
7/20/13, 9:55 PM
#16

Jooo allt sånt hade jag även i Griffinsedanen …… Vet inte vad som skilde egentligen , utrustning och allt var ju samma ?? ARCn , var den nån sportmodell typ gamla 9000 Talladega ..?? Men inget ont om SAABarna , förbannat bra bil för pengarna… Vet polare som körde Mercedes som bytte till 9000 när jag hade mina ( 1 Griffin och 1 CDE båda med automat) och sen dess fortsatt köra SAAB … Numera kör jag: Franskt (Renault Vel Satis V6 -03) Tyskt(Audi A8 -07) Svenskt( V70 R AWD -09) och Amerikanskt under renovering(Barracuda 292 -64)

[Mustangcab]
7/20/13, 10:01 PM
#17

Nej Arc var inte sportmodellen utan lyxmodellen😃Självklart var det automat på den. Det var ventilerade skinnsäten så att man slapp svettas när det var varmt ute. En V6 med 200 hk men med ett helt annat vridmoment är 4-cylendern. Sportmodellen heter Aero.

sjöholm i hålan
7/20/13, 10:12 PM
#18

samma v6 (Opel) som jag hade i min Griffin med ….. 3,0 med turbo och 200 hästar ….Och jag hade även ventade skinnstolar , integrerad telefon och massa annat lull lull :-) ..Aeron fanns väl bara med 2,3 a ?? Rätta mej om jag har fel , för mej veterligen är väl enda Aeromodell med V6a 9/3an ?? med en 2,8 turbo v6a ….

[Mustangcab]
7/20/13, 11:44 PM
#19

Ja i Aeron 9-5 sitter det enbart en 2,3 l motor som dånar utan av bara h-vete tyck jag😃Därför valde jag en V6. Även om det är lägre antal hästar då är det också lägre vridmoment på den så den har betydligt mer styrka.

sjöholm i hålan
7/21/13, 10:19 AM
#20

Jooo så är det , sexa är sexa :-) Har man en gång haft sexa eller annat (v8 eller v12) så är det hemskt med 4 cylinder , men…SAAB gjorde mej veterligen dom bästa fyrorna jämte BMW …. Volvon jag har tycker jag är fruktansvärd.. den bara "råmar" .. den enda 5a jag kört och njutit av var Audis gamla 2,3 som dom tyvärr lät gå i graven 1997 eller nåt…När A6 generation II kom.. Mustangen på bilden ?? Är den din ??

Annons:
[Mustangcab]
7/21/13, 10:43 AM
#21

Just precis så nu har jg bytt till en Subaru med en 6cylinders boxermotor på 260 hk😃Fast jag har SAABen kvar det är på 185/220 hk beroende på vad man kör på bensin eller etanol.

Ja Mussen på fotot är min. Det är en 2011 års modell som jag köpt i år. En GT som numera gått över 3.000 mil. Den har en mullrande V8 md 412 hk. Så många hk har jag aldrig kört tidigare. 😃

sjöholm i hålan
7/21/13, 10:57 AM
#22

Oj du har inhandlat en Legacy 3,0R ?? Rätta mej om jag har fel :-) Går jäkligt fint dom B6orna .Och defenetivt bland dom bästa fyrhjuldrivna på marknaden ,,, inget digitalstyrt fjant där inte,och skitet håller.Men skulle absolut inte vilja behöva betala helrenovering på en sån ;-) Men då är det en riktig mustang ingen fjölig 3,6 a :-) Ok ska man bara köra motorväg utan intresse av ljud från v8 och så…då går dom utmärkt , men tyvärr är dom basade med tygklädsel…Och jag leder med en bil :-) Skämt åsido…Volvon har jag försökt sälja i 6 månader nu Och det enda alla frågar "Är det en XC ?"sen lägger dom på luren.. Trots att XCn är sämre och fulare , varför vill alla ha den ?? ska jag köra terräng köper jag inte en enda av Volvos XCmodeller iaf :-)

sjöholm i hålan
7/21/13, 11:04 AM
#23

Ps ..såg jag skrivit fel årsmodell på Volvon,,,,,,ska vara 2007 …inte -09 men den är uttagen 2009 så nog det jag tänkt på :-)

[Mustangcab]
7/21/13, 11:19 AM
#24

Nej det är ingen Legacy utan en Outback. Upptäckte när jag satte mig i  en sån att det var bekväm sitthöjd och man behövde inte välja till något heller  förutom kula och vinterdäck och det ingick plus ett släp, den har svart skinnsklädsel. Hoppas också att slippa renovera den då den inte gått mer än 1350 mil och det är fri service de 3 första åren med reservdelar inkluderade😃.

Nej det är skinnklädsel på Mussen. Jag har aldrig sett en Musse som inte har skinn här i Sverige. Nedcabbat så låter det så gott när man trycker till lite på gasen.

Nej jag skule inte heller köpa en Volvo då jag fick både Mussen och Subarun för vad en Volvo XC 90 kostar.

sjöholm i hålan
7/21/13, 1:08 PM
#25

Mycket bra val : Subba och Musse istället för en jämt strulande XC90a🙂 … Har lånat XC 90 men nääää tack .. Kör då hellre en 10 år gammal Range Rover 4,6 HSE ..

[Mustangcab]
7/21/13, 7:19 PM
#26

Men jag har en SAAB 9-5 också som jag kan köra både på etanol och bensin😃Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att prova en Range Rover.

sjöholm i hålan
7/21/13, 10:16 PM
#27

Jag menade för priset av en XC 90 så får du två trevliga bilar istället :-)

Joo det ska du göra , testa en begagnad Range Rover ,,,Har testat Sporten men njaaa Jooo för fasen en bil som absolut är skitfin,men köpa ny ????Aldrig i livet :-) Men så är det ju med alla lyxbilar---- Jag kan ju ta min Audi A8 4,2Q som exempel..Ny kostade den omkring 1 miljon !!!! Jag köpte min maj 2012 5 år gammal med 3500 mil på mätaren med allt lull lull…solceller på takluckan , elstolar med ventilation , elmanövrerat baksäte med ventilation !! original dvdspelare med originalmonterade skärmar bak , jaaa det enda den inta kan göra är väl att koka kaffe :-) Och den ger jag 145 000 :- !!!Men nu fick jag den lite billigt pga skilsmässa!! så på 5 år och 3500 mil har den sjunkit 855 000 :- !!!!!!!!!!!! Och jag får väl knappt 100 för den Men absolut bästa bil jag någonsin haft

Annons:
[Mustangcab]
7/22/13, 2:27 PM
#28

Skaffa en kontakt till tändaruttaget och en medföljande bryggare så kan du koka kaffe också. Juste pris måste jag säga😃

Mona22
7/23/13, 10:43 PM
#29

Kör också saabar 😃. världens bästa bilar.

Har en 900s-91 uppskrämd till fulltryckare och lite mer, konverterad till att gå på e85.. Sedan har vi en 9000 Turbo-S -92a med glastaklucka. Specialvariant som endast gjordes i 179 exemplar. 40 rullande kvar i europa. 

ÄLSKAR designen på 900an. Finns ingen bil som ser ut som den eller slår den.

[Mustangcab]
7/23/13, 10:46 PM
#30

I synnerhet inte under 1980-talet när samtliga bilar såg ut som skokartogner😃

sjöholm i hålan
7/24/13, 9:31 AM
#31

Mona… Det ni har är RIKTIGA SAABAR :-) Jag gillade inte 900 från början men idag så gillar jag designen..Och framför allt….Det hörs direkt när det kommer en gammal 900 … är ett speciellt ljud på dom , speciellt Turbovarianterna …. 9000 Turbo S en är en rar fågel … var länge sen jag såg en sån … Är nog mer ovanlig än jubileums 900 Turbo n --Var ju deras jubileumsmodell , dom var silvermetallic/ljusblåmetallic med creme skinn och helt fullsketna med utrustning .Sen även den som kom 1988 , guldklövern eller vad man kallade den för .. Grafitmetallic med oxblod skinn och även instrumenhuset var i oxblod.. den hade en rand i guldfärg som avslutades med ett löv eller nåt .. . Håll hårt i era SAABar Mona …

Upp till toppen
Annons: