Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1094 ggr
Draken
6/11/18, 4:36 PM

Ny sajtvärd

Hej alla medlemmar. Jag har nu tagit över som värd på Amerikanska bilar, och jag hoppas på att få igång siten igen, efter att den har varit väldigt inaktiv ganska länge.

Just nu står jag ensam om siten, och jag känner att jag skulle behöva, åtminstone ett par, Medarbetare. Känner du att du skulle kunna vara Medarbetare , att du har tid och ork att lägga ner här på Amerikanska bilar.

Skriv gärna i tråden eller skicka ett PM till mig. Berätta lite om dig själv, vad du har för intresse och varför just DU ska bli Medarbetare.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Draken
6/11/18, 8:19 PM
#1

Hmmm…sajten verkar vara helt död. Skulle behöva lite hjälp att sparka igång den igen, lite nya artiklar eller liknande.

Någon som har något förslag ?

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
6/12/18, 10:57 PM
#2

Den här sajten har varit inaktiv ett längre tag så då är det svårare att få tillbaka medlemmar.  Är inte själv intresserad av amerikanska bilar så du har ingen hjälp av mig i det avseendet.

Har inga förslag på vilka ämnen som kan tas upp. Men ett tips är väl att försöka komma på nåt bra att skriva om inlägg/artikel bara så det kommer bland nya inlägg uppe till höger. För det kan locka in medlemmar. 

Ett tips som kanske kan locka in medlemmar är väl Kluring , men se då till att man ser det i rubriken uppe till höger att det är Kluring. Åtminstone var såna populära förut oavsett vilken sajt de låg på. 

I båda fallen så visar du att sajten återigen är tänkt att vara aktiv.

.

Draken
6/13/18, 7:01 AM
#3

#2  Tack.  Jo jag vet att det är svårt att få igång en sida som har vari inaktiv länge. Men jag vill göra ett försök i varje fall :) Går det inte, så går det inte  ;)

Jag jobbar faktiskt på 2 artiklar som jag tänkte ska komma upp så snart som möjligt. Jag är jättedålig på kluringar, men ska se om jag kan få till något där  :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

RoxannaS
6/13/18, 1:25 PM
#4

Vad roligt att du vill försöka. Jag hoppas verkligen att du lyckas också :)


Vill du bli sajtvärd? Besök listan på sajter som söker ny värd!

Sajtvärd på Anslagstavlan, Diabetes, Djurannonser & Misshandel iFokus
annia1
6/13/18, 3:11 PM
#5

Jag vet inte vilka ämnen som kan locka in medlemmar just nu. Men jag tittat lite på sajten. Ena är att det är senaste skrivna inlägg som visas först när man kommer in så då spelar det ju egentligen ingen roll om det är vanlig tråd eller artikel.

Jag tittade även på själva kategorierna, speciellt bland artiklar. Ett förslag till trådar/artiklar (om det nu inte är det du håller på med) är att skriva om specifika bilmärken. För det finns inte många artiklar om specifika bilar/märken, hittar inte det heller bland inlägg. För nog finns det väl fler än dom som det är skrivet om.

En kategori bland inlägg heter ju träffar. Nu på sommaren brukar det väl vara att bilentusiaster träffas på olika håll i sverige. Så kanske kika om du hittar när dom ska vara och skriva nåt om dom.

Under länkar (uppe i listen) så finns det ju bilklubbar. Först gå igenom att länkarna fortfarande är aktuella sen kanske skriva en egen tråd (eller artikel) om varje enskild klubb som säger lite om varje bilklubb som finns där.

.

Draken
6/15/18, 11:55 AM
#6

#4 Jag går på semester till veckan, och har haft jobb och skolavslutniungar den här veckan, så jag har inte hunnit med så mycket just nu. Men det blir när jag går på semester och inte har några "måsten" :)

#5 Tack för jättebra input. Den ena artikeln jag skriver på är faktiskt om ett specifikt bilmärke :) Tänkte se om jag kan lägga upp typ månadens bil eller något liknande.

Jo det är mycket träffar runt om i Sverige och Norge just nu, så jag tänkte eventuellt lägga upp en Crusingkalender, men jag har inte bestämt mig ännu. jag har inte riktigt hunnit gå igenom alla kategorier och länkar än, men jag skall ta itu med det ganska snart. Vill bara, som sagt, se till att bli klar med skolavslutningar (denna vecka) och jobba mina två sista pass (i helgen) före semester, sen skall jag sätta mig och gå igenom alla kategorier och länkar  :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
annia1
6/15/18, 2:30 PM
#7

I och med att sajten varit inaktiv så finns ingen anledning att skynda sig då. Utan det är nog då bättre att ta lite tid att gå igenom sajten och fundera över vad du vill skriva om. För åtminstone till en början kommer det nog vara du som kommer med nytt och sannolikt den enda som i början som skriver överhuvudtaget.

Du skriver att du funderar på månadens bil. Om du gör det så tror jag du tjänar på att ändra första sidan så man ser artiklar när man tittar in och sen lägger månadens bil på första plats. För då ser man direkt att det är nåt nytt lite då och då när man kommer in.

Och om du väljer att göra en crusingkalender så går ju även den att ha som artikel på tex 2:a plats där alla årets träffar finns samlade så man lätt hittar den när man besöker sajten. Sen går det ju även att göra egna vanliga trådar om de specifika ställena när dom börjar närmar sig i tid.

.

Draken
6/16/18, 9:46 AM
#8

#7  Det har du iofs rätt i.Då tror jag nog att jag skall ta mig tiden ochverkligen gå igenom siten och alla kategorier och kolla hur det ser ut :)

Jo, jag hade tänkt lägga både månadens bil och Crusingkalender (eller vad det nu blir) på första sidan som artiklar. Jag tog ju bort de artiklar som låg på första sidan när jag tog över, eftersom den nyaste var från 2012, så det kändes inte helt bra att ha den liggande som det första man ser när man kommer in på siten ;)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
6/16/18, 2:35 PM
#9

Finns en annan sak du kan göra under tiden. Leta information om sånt som du sen vill skriva om så du har (vad jag nu ska kalla det) ett litet lager att ta ifrån. Alltså spara länkar till sidor om sånt du vill skriva om så behöver du inte stressa när du får idetorka. 

När det gäller artiklar på första sidan. Nu vet jag att andra tycker annorlunda än jag. Visst så tycker jag det är trist om/när det är gamla/samma artiklar som ligger där, men artiklarna visar i de flesta fall vilken sajt man kommer in på. 

När man har senaste tråden som startsida så ser alla sajter likadana ut finns inget som skiljer dom åt. Och man måste verkligen titta på sidhuvudet eller adressfältet för att se vilken sajt man kommit in på. Eller ev läsa rubrikerna på flera trådar till vänster. (Man kan ju råkat klicka fel när man klicka på en sajt tex nere i listan).

Sen nåt som jag kan se som risk att ha senaste trådar som startsida att man kanske inte tror att det kommit nåt nytt om det är samma tråd som råkar ligga först. För ibland så är det ju vissa trådar som blir väldigt aktiva och då oftast den man ser först. Visst de nya trådarna är svartmarkerade till vänster, men kanske inte alla som ens tänker på att titta där. Tänker då mest på helt nya medlemmar som inte lärt sig än hur iFokus fungerar.

För min personliga del så ser jag hellre artiklar, även om dom är gamla, för för mig är det mer "personligt" för sajten. Och det blir upp till mig vad jag vill läsa än att "tvingas" på en tråd som jag kanske inte ens vill läsa. Men det är jag det.

.

Draken
6/16/18, 6:46 PM
#10

Det finns ju ett par artiklar som man kan ha liggande på förstasidan, åtminstone tills jag har fått iordning de nya.

Jag tänkte mest på att det kanske blir "ointressant" om man gå in på en site och det ligger en gammal artikel som är flera år gammal, än om det ligger något nytt ?

Ska se om jag hittar något intressant i artikellistan som kan läggas upp så länge :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
6/16/18, 9:08 PM
#11

Visst förstår jag hur du tänkte. 

Sen är det ju så med alla sajter egentligen. Att har de funnits ett tag så finns det kanske inte så mycket nytt att skriva om. Så med tiden är ju risken oavsett sajt att det bara finns gamla artiklar.
Då kanske enda sättet att få nya artiklar är att skriva/göra om nån gammal artikel som kanske går att uppdatera för det kanske kommit nåt nytt gällande just den.

Med artiklar så är det ändå "personligt" för sajten och det visar vad det är för sajt. Och jag för min del tycker att framsidan nu verkligen visar vad sajten handlar om.  Och jag personligen tycker det är trevligare att mötas av den när jag kommer in.

Tittar man på medlemmar som varit ett tag på iFokus så blir artiklar gamla i stort sett när man läst dom. Men man ska ju även komma ihåg att det kommer förhoppningsvis nya medlemmar och för dom är dom ju nya fast dom har nåt år på nacken.
Ja beroende på innehållet då. Är det en artikel som innehåller fakta om ett specifikt bilmärke så blir ju en sån artikel egentligen aldrig gammal eftersom det är fakta, förutom publiceringsdatumet. Är det däremot tex en crusingkalender så blir ju även innehållet gammalt eftersom det är nåt som handlar om nåt aktuellt som ska ske här och nu. Så man kan se gammalt på olika sätt. Om du förstår hur jag menar. Fast visst är det trevligt om det dyker upp nytt det säger jag inte emot.

Och det lilla jag kan om amerikanska bilar så verkar det som det finns en del som det går att skriva nya artiklar om. 

En gång i tiden så var iFokus signum just artiklarna att det var nåt som var unikt för iFokus att sajterna skrev lite mer utförligt om ämnet/n som hörde till sajten.
Sen för några år sen när iFokus gjordes om så gjorde dom senaste tråd till standard. Dom sajter som fortfarande hade aktiva värdar ändrade de flesta tillbaka till artiklar. Sen har jag sett några som ändrat till senaste tråd vilket gjort dom sajterna "opersonliga".

Jo en sak som jag glömde skriva i förra när det gäller senaste tråd. Förutom det personliga intrycket, så är det en längre tråd så kan det ta extra tid att ladda fram sidan. Och är det bilder eller filmer i så behöver dom inte ens vara långa.

.

Draken
6/17/18, 9:18 AM
#12

Jag satte mig ner igår och gick igenom de artiklar som hade legat på första sidan när jag tog över. Jag sållade ut vissa som var helt oaktuella. Glad påsk, trevlig midsommar o.l som var från 2013. sen tog jag bort lite personliga reseberöättelser som också låg på första sidan, dessa var från 2012.

Jag letade igenom de artiklar som finns, och lade upp de som var "gamla" med ändå specifika för sidan, hoppas att det blev bra som det ser ut nu. Sen kommer det ju helt nya specifika också, men om det ser okej ut just nu, så kan jag ta lite längre tid på mig med det jag skriver på, och kanske få det ännu mer utförligt :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
6/17/18, 4:18 PM
#13

För min del ser det helt ok ut. Så du behöver inte alls stressa fram nåt. Bättre med bra än halvdant.

När det gäller de artiklar du tagit bort, blir lite blandat. Först stirra dig inte blind på datumet.
Sen komma ihåg att kommer det nya artiklar lite då och då så kommer de andra (förutom de tre översta som du själv placerar) puttas ner så till sist så försvinner de automatiskt från första sidan. Så att det finns annat än rena fakta (eller vad jag ska kalla det) bland artiklarna gör inget så länge det har någon anknytning till sajtens ämne.

När det gäller reseberättelserna så kan jag inte säga vare sig bu eller bä då jag inte vet vad som stod.

Men om jag tar de här med tex glad midsommar. Som det är idag så känns det bra att de från 2013 försvann från första sidan.
Men om jag tittar framöver. Så ser inte jag några problem att det görs en artikel (med en trevlig bild) till de olika högtiderna som läggs på första plats just under den korta tiden. För kommer det sen nya artiklar så bör de hunnits puttats undan från första sidan till nästa års helg.
Det som jag kan tycka se knäppt ut är om det ligger tex två stycken god jul artiklar på första sidan och/eller två glad påsk. Alltså årets och sen även föregående år. Då är det nog bättre att man tar bort föregående så bara senaste ligger där.  Men kommer det nytt undan för undan så ska det inte vara nåt problem.

Det går ju även att återpublicera artiklar senare om man tycker att de kanske trots allt hör hemma på sajten, men man inte vill ha de just på första sidan.

.

Annons:
Draken
6/18/18, 9:25 AM
#14

Jag kommer göra egna trådar i anknytning till högtiderna :)

Reseberättelserna som låg uppe var egentligen inte anknytna direkt till sidan, visserligen åkte personen med amerikanare, men det stod i stort sett inget om bilar i allmänhet i själva berättelsen. Därför tyckte jag att de inte behöver ligga kvar, plockade istället fram artiklar som är specifika för sidan :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Draken
6/18/18, 9:26 AM
#15

Jag har däremot börjat skriva en egen berättelse, som förmodligen blir publicerad i slutet på säsongen :) tänkte kalla den "Min bilsommar 2018", eller något liknande :)

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

annia1
6/18/18, 2:47 PM
#16

Det blir nog bra när du är redo.
Och inget behöver vara hugget i sten utan du kan ju ändra dig om du vill senare vad du vill ha för ämnen på sajten både vad gäller trådar och artiklar.

Jo ett tips som jag kom på igår. Du skrev tidigare att du sannolikt skulle ha månadens bil. Tipset ha inte orden "månadens bil" i rubriken. För det finns väl inte så där jätte många bilar så det tar ju till slut slut på bilar.
Dessutom om du nån månad skulle märka att du inte hinner få dit en artikel om månadens bil så är det nog inte nån som märker att du missat. Utan (beroende på artikel då) bara ha bilnamnet i rubriken.

Då (beroende på innehållet) kan du ju även lägga artikeln som Lexikon alltså om bara bilmärket står som rubrik.

.

Draken
6/20/18, 9:19 AM
#17

Hmm. Det har inte jag tänkt på , det var en bra ide. Så skall jag göra :D

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Camaro99
7/9/18, 9:51 AM
#18

Låter som en bra ide för att få igång sidan

Upp till toppen
Annons: