Annons:
Etikettroute-66-övrigt
Läst 1050 ggr
monstermash
12/19/12, 10:26 PM

Hur var 2012, bilmässigt, för dig?

Finns även en tråd om 2012 som är OT, och alltså inte handlar om bilar, som ni hittar HÄR.

2012:
Några nya inköp detta året?
Vilka bilar har ni åkt?
Vilka cruisingar och träffar har ni varit på?
Har ni ställt ut själva eller bara varit och tittat?

2013:
Vilka träffar & cruisingar planerar ni att besöka 2013?
Dags att köpa ny bil eller sälja den nuvarande?

Annons:
Leo
12/20/12, 10:49 AM
#1

Då börjar väl jag med att det har varit ett fattigt år på bilfronten. Jag skrotade min gamla saab totalt och sen blev det inte fler bilar efter det. Men det finns lite planer på inköpså fort ekonomin tillåter och tanken är en gammal Caprice eller liknande för att jag gillar dom dom ligger hyfsat i pris och varför köra Volvo när en Cheva dricker mindre ( min gjorde iallafall ).

Träffar har det varit tunnsått med oxå men jag hann med Staffanstorp och bakluckeloppisen i Trelleborg och tänkte gå på en utställning i Malmö tror jag det var när den kommer  ( custom paint och liknande)

Då jag kör cykel kommer det att bli en del träffar på den hade jag tänkt i sommar bla Löddeträffen är ett måste och  Degerberga och Höörmarknaden och sen kanske det kommer en liten sväng till England på cykeln om ekonomin tillåter eftersom cykeln längtar hem ibland.

Men som vanligt jag tar det som det kommer dyker det upp nåt så åker man dit

Hoppas att ni andra får en bra och givande sommar med mycket muller och trevliga möten

Leo värd på Motorcykel i fokus 

[sakring]
12/25/12, 10:37 PM
#2

Bytte min gamla SAAB V6:a 9-5 kombi 03 mot en  Subaru Outback med 3,6 l motor med 260 hk och av 2011 års modell som gått 350 mil. Jo tack den går braSkrattande

Var på en cruising på Öland i Borgholm i slutet av maj. Och var inne i stan här september där det också var en event.

Inte kört speciellt mycket då jag har cabbe pga av regnGråter Hoppas på en bättre sommar 2013.

Mona22
12/27/12, 3:11 PM
#3

Har haft bra flyt med oldsen, har startat i alla väder. Tyvärr blir det växellådsrenovering i vinter då den börjar skrapa lite och det är bäst att ta det innan det blir värre.

Vi har varit på väldigt många träffar i år och det är så roligt att träffa andra med samma intresse.

Har ställt ut våran bil en gång i sommar och vann 3dje pris.
Hade gärna ställt ut mer men man orkar ju inte stå där hela dagen, man vill ju åka runt också Tungan ute

Hade planer på att åka på avestacrusingen 5 januari men troligen åker växellådan ner så det blir nog inget av det. Möjligvis att vi tar svärfars Camino isåfall.

Vardagsbilarna har krånglat som bara den. Sommarbilen hade för högt lambdavärde och det blev bytt massor med saker innan vi hittade att en spridare var trasig.
vinter bilen hade för lågt värde och den tog tjuvluft vid turbon men nu är den också fixad.

Någon ny bil blir det inte men nya däck och fälgar till oldsen och dropspindlar fram, måste ju få lite stuk på den Flört

monstermash
1/2/13, 3:08 AM
#4

2012 var väldigt tomt bilmässigt för mig, jag var endast på Kristinehamns cruising och bilutställning. Det var även då mitt intresse för bilarna ökade mycket iom att jag äntligen kom iväg på första cruisingen!

2013 vill jag komma iväg på fler utställningar och cruisingar! Blir Kristinehamn i år igen, sedan kommer jag nog besöka de flesta i närheten av gbg :)

sissie
1/7/13, 6:46 PM
#5

2012 regnade formligen bort för min del. Ett par vändor med T/A blev det, men när till och med Big Meet i Västerås hölls under tunga moln, så blev det inget höjdar år.

Roligast var nog att vi på slutet av sommaren äntligen fick vår Chevrolet Volt. Och att Montanan gick genom besiktningen utan prickar.

2013 hoppas jag kan bli ett roligare år. Jag har några idéer till roliga träffa för Trans AM Club of Sweden. Får se om det kan bli något utav det.

Annars så hoppas jag att man kommer till några stora träffar. Västerås förstås.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: