Chrom, Krom eller Guld?
Många snygga motorrum finns det under huvarna. Men denna guldiga amerikanare hade ett motorrum som var något exeptionellt.
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!
Vad sägs om dett motorrum? Mumma.
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!

Hum, ja, ne det får allt vara krom. Eller en annan färg för och bryta av. Blir för mycket guld. Hade jag varit dommare så hade den faktiskt fått låga poäng.

på den bilen var det snyggt..men jag är en kromälskare, det enda jag skulle kunde tänka mig guld i är ev fälgar..
"Inom
en människa av ljus, finns det ljus...När
hon inte lyser, råder mörker." (Evangelium
enligt Thomas,
24)
/ Wingen
älskar åxå krom,men skriver som wingen..! Ursnyggt på denna bil
Jag tycker också det passar bra på denna bil. Tror inte det passar på vilken bil som helst.
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!

Du har väl rena handskar då du tar i motor. Mycket snygg helhet.
Det är inte min bil, men man skulle ju kunna önska det.
Vågade knappt andas när jag fotograferade den.
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!

en "chromning" som många glömmer bort är aluminium .. slipar du ner aluminiumet i steg (mycket arbete) så slutligen kommer du ner till ett moment av att polera det med pasta och tygrondeller ,, det blir KANONBLANKT och dessutom så håller chromningen , vaxa utan och du har en blank lättskött yta ,,
ett bra exempel där man kan "chroma" själv är generatorer ,, det finns färdigkromade generatorer att köpa tex på hansen , tyvärr är det ofta sämre kvalitet på sjäva generatorn (ombyggd/renoverad med billiga komponenter) men framför allt är själv krommningen "kina skit" .. dålig underarbete och tunna lager som ofta spricker upp och börjar rosta när generatorn går varm
istället köper man en ny "NY" generator dvs en NY av en nyare typ tex delco remy (orginalreservdelar från GM ) . plockar isär den och sen är det bara och slipa ..
slutresultatet blir bättre än du kan ana ,, en spegelblank yta med djup i "chromningen" MEN den kräver sin "man" eftersom den blir så overhört blank så avslöjar den sig direkt med minsta repa , dvs du kan inte på något sätt fuska , det slutresultatet du ser är en homogen yta och allt handlar helt enkelt bara om att du ska slipa bort alla ojämnheter så ytan blir slät ,, du börjar med 80-120 papper och sen går du nedåt i SMÅ steg ( 180-240 -320 -400 osv ) eftersom du går ner mot finare och finare papper hela tiden kan du INTE hoppa över ett steg , efter att ha gjort en sån här polering har du fått en helt ny känsla för slipning kolla länken och NJUT ,, http://www.poleringsguide.se/ en grej som blir himla nice polerad är chevas TPI insug
Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)
På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems
Suveränt tidfördriv under vinterhalvåret med andra ord. Hmmm…man kanske skulle plocka ur generatorn nästa vinter och börja putsa?
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!

såja .. dont be square .. tänk UTANFÖR kuben ,,, antingen köper du en NY generator som passar din bil redan nu och delar på och börjar polera eller så går du på skroten och köper en beganad generator och gör samma sak ,,
i bägge fallen så är det ju bara UTSIDAN du polerar , så köper du bara rätt typ som passar din bil kan du FLYTTA dina polerade delar över till nästa innanmäte och få en generator BLANK på utsidan och NY på insidan ,
en Ny från tex hansen är en kostnad mellan 1100-1500:- och en beg från skroten kostar mellan 200-500 :- så det är inget som spränger plånboken ,
fördelen att göra så här är att du under HELA poleringsperioden FORTFARANDE har en fungerande bil , och eftersom det här blir något nytt för dig att prova på kan du heller inte sätta någon tid det kommer ta . dvs du vet inte hur länge din bil kommer vara obrukbar om du tar din existerande generator ,, sen har man ju oxå andra saker här i livet man måste fixa oxå så har man en reservgenerator så kan man pilla lite då och då när man kan ta sig den tiden , och dessutom (OCH DET HÄR ÄR NOG DET VIKTIGASTE AV ALLT ) Har man en reservgenerator kan man med gott samvete lägga den åt sidan om man tröttnar och sen ta fram den igen när andan faller på ,, det får aldrig bli ett KRAV utan det måste vara ROLIGT OXÅ !!
dessutom eftersom du förmodligen har en delco remy 105 a generator så kommer den rasa förr eller senare ,, det är en himla bra generator , den lämnar grymt med effekt på sin lilla volym ,, och just storleken/volymen är dess fördelar/nackdelar ,,, när generatorn genererar ström bygger den även VÄRME och pga den lilla kroppen går denna generator ofta varmt , trycker fettet ur framför allt det bakersta lagret och skär
Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)
På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.
If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems