Annons:
Etikettroute-66-övrigt
Läst 2926 ggr
Mona22
3/17/12, 7:44 PM

Eran drömbil?

Vad har ni för drömbil/ar ? Min absoluta drömbil är först och främst våran Oldsmobile men skulle inte tacka nej till en Corvette stingray 68. min man vill ha en 64 Corvette. Även en camino hade varit fint . NÄr man var yngre ville man ha en cheva Bel air 57 men den börjar bli för vanlig nu.

Annons:
sissie
3/18/12, 1:38 PM
#1

Min drömbil är en Firebird Trans Am K-type. Inte för att den är speciellt snygg utan väldigt originell. Få finns som rullar. Vette katten om det finns någon i Sverige överhuvudtaget.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

julklappen
3/18/12, 4:18 PM
#2

Kanske en Carmagia(vet inte om det stavas så?) från _58(tror jag den var gjord den spom brorsan hade) eller varför inte en silvergå eller gräddvit Valiant eller en Cheva. De flesta äldre bilarna från 40,50 och 60_talet var/är ju såå himmla fina. (synd bara att de är så dyra att köpa)

2 loud
3/20/12, 9:19 PM
#3

Vägen är igentligen alldeles för bredd för bara en drömbil  och sen ligger ju tolkningen av namnet "drömbil"  lite i "fatet"    jag har tidigare HAFT lamborgini contach  som drömbil .. den drömmen DOG i samband med att jag fick köra den från södra till norra sidan stan i rusningstrafik    en HEMSK best att hantera i trafik  och det är väl i trafik vi ska köra bilarna ??

min tolkning av DRÖMbil är att den ska få fortsätta vara en DRÖM  och då passar följande bilar som hand i hanske

den amerikanska Vector

http://www.google.se/imgres?imgurl=http://www.dezinerfolio.com/wp-content/uploads/2007/04/cars_15.jpg&imgrefurl=http://www.dezinerfolio.com/2007/04/28/the-best-cars-3d-artwork-and-illustrations&h=319&w=640&sz=31&tbnid=7ZgKPv9nUQpIyM:&tbnh=62&tbnw=124&zoom=1&docid=2ec7jGu5sTE54M&hl=sv&sa=X&ei=Vd5oT67OFsHf4QT4rpizCQ&sqi=2&ved=0CEUQ9QEwBA&dur=1976

eller den UNDERBARA Cadillac Sixteen ,,, en conseptbil som efter påtryckningar  gjorde att cadillac bestämmde sig för att sätta den i produktion ,,  tyvärr kom krisen för bilmarknaden och GM mitt i mellan så productionen blev aldrig verklighet  ,   när man ställer ut en Consept Car för att prova marknadens respons så görs detta i en "claymodel"  dvs en lermodel ,, men den är skickligt , MYCKET skickligt gjord  så  få om ens NÅGON kan se skillnaden mellan en "real deal" eller en ler form .. på en av utställningarna där Sixteen var med var det en arab som försälskade sig totalt i denna bil , har bjöd 10 millioner dollar för exemplaret som var utställt . GM nobbade försäljning eller privatvisning (han ville se hur den såg ut invändigt)  , när han fick nobben av GM att köpa bilen så försökte han köpa hela mässan på ett bräde för att få med sixteen , dom tog då honom åt sidan och förklarade att det han blivit kär i ännu ej fanns utan det han ville köpa bara var en lermodel

efter detta lilla äventyr började man således tänka i banor av production  , och bilen var tänkt att nå marknaden 2009  men som sagt  det kom en liten "kris" emellan

designmässigt  är det nåt man mycket väl kan tänka sig  ZZ TOP komma rullandes i

man sparade ingenting  på denna bil ,, cadillac har en gammelbil med V16 motor (1938) ,, nu var det tänkt att man skulle sluta cirkeln med att även ge denna bil en V 16 maskin ,, en liten nätt historia på 13.6 Liter och 4 ventiler per cylinder skulle ge totalt 32 ventiler

en så stor motor producerar naturligtvis en skrämmande effekt  och den speccades till 1000 Hk

vridmomentet bör  snarast klassas som  kriminellt på 1356 Nm Förvånad

hjulen som tog fram var inte mindre än 24"   men som sagt .. tyvärr gick allt i stöpet  MEN rykten talar för att allt som tagits fram oxå ska finnas kvar  så helt omöjligt att vi får se något av denna kaross längre fram   förmodligen med en miljöhybrid  är inte  helt otänkbart ,, den som lever får se

men än så länge platsar den som DRÖMbil

http://www.seriouswheels.com/cars/top-Cadillac-Sixteen-Concept.htm

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

Björnidet
3/20/12, 10:21 PM
#5

Pontiac GTO 1966 skulle jag vilja ha tag på och då skall den vara guldmetalic och lik den jag hade på 60-70 talet.

sissie
3/21/12, 11:53 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

#4 Nja, bara en som vill ha något som ingen annan har. Skulle man komma glidande i en Type-K så skulle nog många vrida nackarna av sig.

#5 Pontiac GTO är väldigt fina.Glad Denna står i ett litet hemmabyggt garage inte långt från min sons skola.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
kaninjosse
4/2/12, 7:03 PM
#7

Den ende bilen jag verkligen vill äga någon gång i mitt liv är camaro SS 69', mums


Leo
4/3/12, 9:31 AM
#8

Kan endast hålla med 2 loud att det finns för många intressanta bilar att välja mellan och tillägger att det beror på humöret vilken bil jag väljer

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Björnidet
4/7/12, 7:59 AM
#9

Vet du om den är till salu denna GTO, skicka mej ett meddelande om detta.

sissie
4/7/12, 6:30 PM
#10

Jag tror inte det.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

740tjejen
4/14/12, 11:38 AM
#11

Mina drömbilar är

Impala -59 cab med feta fälgar.

Cheva nova som är rå och brutal med hollyförgasare :)

Helgonsbarnet
4/20/12, 2:23 PM
#12

Jag tror min drömbil är väldigt simpel och "orginal" och det är en Belair 55a i babyrosa eller babyblå. Men älskar min nuvarande Opel rekord 60a :-)

 

 

Med vänliga hälsningar
Patricia 

sissie
4/20/12, 9:07 PM
#13

Opel Rekord 60:a ? Den har några år på nacken den.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
Helgonsbarnet
4/20/12, 10:01 PM
#14

Japp så det ska vara :-)
till sommaren ska den lackeras rosa med schakrutigt tak rosa/vit :)

 

 

Med vänliga hälsningar
Patricia 

sissie
4/21/12, 7:03 AM
#15

Låter kul. Visa gärna bilder från projektets arbete.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

[stblues35]
4/27/12, 12:01 AM
#16

Ford Mustang -65 fram till 70.. och en riktig drömbil(inte amerikansk) är Aston Martin..läcker bil!:)

Upp till toppen
Annons: