Annons:
Etikettverkstaden
Läst 1699 ggr
kangas
6/8/12, 6:14 PM

glasfiberform

Detta handlar inte om att meka, men det är nog bil-människor som kanske kan svara på mina frågor.

Om man ska göra en flerdelad form i polyester/glasfiber, vad har man för släppmedel mellan delarna?
Jag har fattat att man inte kan lägga för många lager (eller pensla för tjockt) p.g.a värmeutveckling. Hur många lager kan man göra i stöten? Hur länge ska man vänta tills nästa och brinner/härdar lagren ihop?
Hur giftigt är det? Räcker det att jobba utomhus med en Sundström-mask? Visst är det mest ångorna som är farliga, eller är lika farligt som epoxi vid hudkontakt? Är kläderna impregnerade, så att man ska byta innan man går in?
Det känns lite läbbigt med ett sådant giftigt material, men det verkar inte finnas något alternativ.

Annons:
2 loud
6/12/12, 10:47 PM
#1

jag har glasfibrat en del högtalarlådor  och stanken är fruktansvärd    men det var så pass länge sedan  så jag kan tyvärr inte ge dig några tips   men jag skulle råda dig att söka svaret  bland  båtfolket istället ,, dom jobbar oftare i detta material

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

Upp till toppen
Annons: