Annons:
Etikettverkstaden
Läst 2380 ggr
sissie
2012-04-17 20:43

Motivlack

Vet ni någon bra motivlackare i Stockholmsområdet? Jag har lite idéer som jag vill förverkliga på bilen.Glad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
medde
2012-04-17 21:16
#1

Jag känner några killar, men vet inte hur aktiva dom är numera. Men har varit i dom som kallas dom bra.

♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥

sissie
2012-04-19 10:52
#2

Det låter som om det an vara något att ta kontakt medGlad

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

2 loud
2012-06-25 04:12
#3

åk till jula och handla en lite airbrusch (kostar under 400:-)  men ta den med överliggande kopp

gå in på någon scrapbooking sida  och beställ hem ett kit med 6 olika färger   och sen kan du sätta dig och börja "trolla" själv

du hittar instruktionsfilmer på Youtube   hur du gör och förmodligen  lite tips på www.flickan.com

jag kan INTE teckna /måla men jag testade lite lätt och plötsligt växte det fram ett motiv som jag själv undrar  "varfassenkomfrån" ;-)

det behöver inte vara perfekt , dessutom är det 1000als gånger roligare  när man hållt i sprutan själv

en airbrusch spruta är nästan kriminellt kul att lacka med ,

dessutom lägger den så pass lite färg (om du vill) att misstag behöver 10 vändor för att synas , det är ett perfekt verktyg för att fylla i lackskador  och repor ,  tar man en orginalfärg som ligger rätt i nyans  så får man anstränga sig för att hitta bättringen även fast man själv gjort den

så mitt råd är att handla en airbrusch spruta  och prova själv  ,, du blir inte värsldmästare den första dagen  men med tiden hittar du din teknik och stil  ,  det är DYRT att få proffsen (typ flickan) att måla  men så e hon oxå  ASGRYYYYYYM !!!!

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

sissie
2012-06-28 09:29
#4

Frågan är om jag över huvudtaget skulle kunna få till en bild. Kan ju knappt dra ett rakt streck med en vanlig tuschpenna.Glad

Fast det där med att laga småskador med airbrush. Det var ju en bra ide. Gillar att lacka med spruta och kompressor. Lackade om en motorhuv nyligen. Mitt första lackjobb, och det blev helt ok, och väldigt roligt att göra.Skrattande

Före

Efter

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

2 loud
2012-06-29 00:27
#5

jag kanhller inte "rita" men gisses vad det händer "konstiga" grejor när man leker med airbrushen ,,,

köp en som "stemskottsspruta" och  lek lite , får du inte till nått så funkar den fortfarande utmärkt till lackbättring :)   men du måste nöta lite hårdare än med svetsen ,,, "kan inte"  finns inte i vokabulären ..

som sagt glöm inte att det ska vara KUL oxå   och börja "studera" lite airbrusch teknik så ska du se att många använder schabloner  och målar med , sen skuggar man och pysslar o bilden  ,, det är faktiskt ganska beroende framkallande att leka med airbruschen  och man kan blanda färger VILT och få  resultat man defentivt inte man trodde man var kapabel att måla ,, som sagt finns bara ett sätt att veta

PROVA

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

sissie
2012-06-29 09:03
#6

Man kanske skulle prova faktiskt. GladFast jag tror jag tar ett proffs till hjälp med de fina motiven.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
[sakring]
2012-06-30 21:47
#7

Har du hört talas om flickan?

http://www.flickan.com/

sissie
2012-07-01 08:56
#8

Jadå. Det är dock lite långt bort för att lämna iväg hela bilen. Det skulle kosta oss en hel del i transport, därför tänkte jag försöka få tag på en bra lackare i stockholmsområdet.

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

2 loud
2012-07-14 11:12
#9

#7 sakring ,, inte för att vara oförskämd på något sätt  men läser du inte igenom inläggen innan du skriver ?    det du länkar till står ju oxå skrivet högre upp ??

Guinnes World Rekord Holder (Soundpressure in Car)

På internet kommuniserar vi med text. Om du skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

If it has Tits, Track or Tires it´s gonna give you problems

[sakring]
2012-07-14 14:35
#10

# 9 Jo jag läser men missade just den länkenSkäms

sissie
2012-07-16 08:54
#11

Lätt hänt. Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Upp till toppen
Annons: