Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1029 ggr
sissie
10/4/12, 9:40 PM

Snacka om bortförklarad

Fast i poliskontrollen

”Jag hade just rökt en cigarett och fimpat denna. Jag tryckte upp fönsterhissen vid förarsätet, efter det sparkade jag av mig den högra sandalen. Jag skulle sparka av mig den vänstra också för den klibbade. Men det gick inte så jag böjde mig och upptäckte att slipsen fastnat i sidorutan. Jag tappade kontrollen över bilen och for över kanten ner i havet.”
(Läkare, misstänkt för grovt rattfylleri, förnekar anklagelsen och
ger en alternativ förklaring till olycksförloppet)

Jag fick stopp på torkarspolvätskan en kilometer före kontrollen och hade gått ut och sugit på spolmunstycket för att få fart på det.
(40-årig man ertappad med för hög alkoholhalt i blodet vid poliskontroll.)

Jag har pratat med en släkting som varit polis i Östeuropa. Han säger att koncentrationen av russin och punschpraliner ibland kan ge höga alkoholhalter i blodet. Och just den natten när jag stoppades av polisen hade jag ätit en massa russin innan pralinerna.
(22-årig man, Kungsmark, ertappad vid trafikkontroll med 0,98 promille i blodet, i en utförlig förklaring till polisen en vecka efter händelsen)

En lyktstolpe for mot min bil och skadade den på två ställen.
(Förare förklarar sig inför trafikpolisen.)

**Felparkering
**
Jag ser så dåligt och hade inga glasögon när jag parkerade. Jag hade varit inne i stan hos optikern och lämnat in dem (intyg kan bifogas). Utan glasögon är jag nästan som blind.
(56-årig man som parkerat i en rondell i Ulricehamn förklarar sig för trafikpolisen.)

Jag trodde handikappsskylten betydde att det var förbjudet för handikappade att parkera där.
(28-årig kvinna förklarar sig för trafikpolisen, november 2003.)

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Annons:
[sakring]
10/5/12, 11:26 PM
#1

Platsar inte det på humor?Flört

sissie
10/7/12, 8:24 AM
#2

Säkert! Men nu hamna de den här. Även vi behöver lite humor.Flört

Nystartad sajt om jänkare! CoolWrooom!

Amerikanska Bilar

Pontiacsgirls blogg

Denna kommentar har tagits bort.
Leo
10/11/12, 2:21 PM
#4

kolla in filmen extra seering wheel på Youtube gammal men helt underbar

Leo värd på Motorcykel i fokus 

Upp till toppen
Annons: