Varför finns det så många gråa bilar?
Jag tycker det är så tråkigt med alla dessa gråa bilar som rullar på vägarna. Av alla de bilar som tillverkas så finns det alltid minst en ofta två eller fler varianter på grå att välja på. Men varför grå? Denna tråkiga färg.
En del tycker det är så praktiskt med den gråa färgen för då syns det inte när blien blir smutsig. Jag tycker bilen alltid ser smutsig ut även när den är tvättad.
Nä tacka vet jag alla härliga färger som dyker upp på försommaren på alla våra fina amerikanare.
Fram för mera färger i trafiken!!!!
Nystartad sajt om jänkare! Wrooom!
Är det mig du avser? Min SAAB är grå! Den är jättefin🤦♂️
Men Subarun är röd och Mussen är röd med svart cabbe😃
Visst kan det vara fint med gått ibland, men det ser så trist ut på vägarna när man ser grå efter grå efter grå bil. Rött är fint. Blått också, men det finns knappt några bilar som är gula, gröna, rosa, orangea, lila, och alla andra glada färger.
Jag har funderat på om man skulle köpa sig en ny bil och vad har man då att välja på. Fyra gråa nyaser, blågrå, beigegrå och kanske mörkröd eller mörkblå.
Annat var det förr. Då var bilarna alla möjliga glada färger. Och går man på en bilträff så är det ett vimmel av härliga färgkombinationer i alla möjliga färger. Någon enstaka gråsilver men då är det en bil som passar i gråmetallic tex.

Sissie! Du får mer än gärna komma hit och vaska av min bild, så blir den inte längre grå och trist utan vackert svart👍
♥ Cogito, ergo sum ♥ May the force be with you ♥
Svarta bilar är fina. Har ju två själv.😂
Vad det gäller tvättning så kan vi nog ordna till något någon gång. Kanske en gemensam tvättdag när vi fått vårat garage klart. Då blir det gott om plats utanför.

sissie, såg du inte smilyen jag använde🤦♂️som betyder att jag yrar😂

Bilfärger är lite mode och brukar komma och gå. Just nu är vi inne i en rätt trist period där de flesta märken har några olika grå, en vit, en svart och en röd. Röd har den nackdelen att den blir ganska fort matt och trist. Jag tror inget bilmärke har en hållbar rödfärg.
Ännu värre tycker jag det är med färgen på inredningar. För inte så länge sen kunde man få inredningar i rött, blått, grönt, vitt, ljusgult mm. Idag brukar det bara vara något gråmurrigt. De som lyxkar till ordentligt brukar även erbjuda svart och gråbeige.
# 5 Åh tack, den var vacker😃
#6 Missade den! Sorry!
#7 Rött är jobbigt att hålla fin. Jag har haft ett par röda bilar. Det går ju bra i 5-6 år att hålla den fin, men sen verkar det som om den röda färgen tappar all sin glans. Hur mycket man än putsar och polerar så blir de aldrig röda igen.
Inredningen har också blivit tråkigare. Förra året så köpte vi en ny bil och då fanns det en härlig inredning i svart med gröna detaljer som vi ville ha. Men mors! Den såldes bara i USA. I europa så skulle det bara vara svart eller vitt. Inte ens den svart/röda kom till Europa. Tråkigt.
Jag tror faktiskt att Opel har en ljusbrun variant till sina OPC-bilar.

Vi har en grå saab som vinterbil. Tycker det är väldigt praktiskt då man inte ser hur skitig den är egentligen och jag är annars petnoga att ha en ren bil så det är nog bäst såhär 🤓
Medarbetare på Cornish rex iFokus & Flyg iFokus

Det finns så många gråa bilar för att det finns så många gråa människor. Det är fult och konstigt att sticka ut. Men ganska skoj faktist min cykel är babyblå pga ett skämt och ni ska bara veta hur många som uppskatrar den. (tack ock lov handlade sskämtet om zlatanoch inte gardell. Hade den varit rosa hde den fått stå) lol
Leo värd på Motorcykel i fokus
Det är väl ganska typiskt svensk att inte våga skilja sig från mängden. Men nog borde det vara roligare att vara lite gladfärgad. Speciellt nu när snön är grå, marken är grå, allting är grått just nu.
Att jag har en grå bil beror på at den redan var producerad när jag köpte den. Och jag har inte haft en enda grå bil innan😃
Då är du förlåten. 😉